Kinderen en jongeren

Alle kinderen en jongeren hebben recht op gelijke kansen om zichzelf te ontwikkelen. Het creëren van gelijke kansen begint bij het onderwijs met bijzondere aandacht voor digitalisering. Wanneer kinderen opgroeien in omstandigheden waardoor zij minder kansen krijgen, dan verdienen zij onze aandacht en ondersteuning. Ouders van kinderen die te maken hebben met armoede zijn niet altijd in beeld bij de gemeente, dit zijn namelijk niet altijd ouders met een uitkering. Het is belangrijk dat de sociale wijkteams, teams leefomgeving en andere betrokkenen deze problemen tijdig signaleren.

Voor ons tellen alle kinderen mee en moeten alle kinderen mee kunnen doen. Wij vinden het belangrijk dat ieder kind leert zwemmen, deel kan nemen aan een sport en culturele activiteiten als muziekles, en mee kan op schoolreis.

Schulden onder jongeren verdienen onze speciale aandacht. Door problematische schulden te saneren, krijgen jongeren de kans zich volledig te richten op hun ontwikkeling door middel van school en werk. D66 wil dat de gemeente hiervoor een saneringskrediet beschikbaar kan stellen.

Laatst gewijzigd op 27 februari 2019