Innovatie

Innovatie is belangrijk. De wereld om ons heen verandert voortdurend. D66 stimuleert innovatie, want we willen dat ook onze kinderen het beter krijgen dan wij. Innovaties moeten bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke problemen. We denken bijvoorbeeld aan de energietransitie, lang en gezond leven, circulaire economie en nieuwe, duurzame en gezonde vormen van mobiliteit. Ondernemers die oplossingen ontwikkelen voor deze maatschappelijke uitdagingen kunnen rekenen op onze steun.

Door automatisering en robotisering is er nu en in de toekomst minder behoefte aan eenvoudig kantoorwerk. Het zogenaamde “midden” valt weg uit de arbeidsmarkt. Het succesvolle antwoord op alle economische ontwikkelingen en onzekerheden is veerkracht. Wanneer we het opleidingsniveau van mensen verbeteren, en mensen in staat stellen om permanent te leren dan zullen zij het werk van de toekomst kunnen doen.

Kennis van de energietransitie is een kracht van Arnhem. D66 ziet IPKW en Arnhems Buiten als innovatiecentra en wil dat de gemeente deze versterkt.

Laatst gewijzigd op 19 augustus 2020