Culturele infrastructuur

In de afgelopen jaren zijn wij in staat geweest slagen te maken: Musis Sacrum, Theater aan de Rijn, Focus Filmtheater en Museum Arnhem. Dit zijn lange termijn investeringen waar we vele tientallen jaren plezier van gaan hebben.

Maar we zijn nog niet klaar. Het is noodzakelijk dat de culturele activiteiten geen eilandjes zijn. Wij streven naar zoveel mogelijk samenwerking tussen de verschillende gezelschappen en activiteiten. Niet alleen organisatorisch maar ook fysiek. Wij willen dat het verouderde Stadstheater ingrijpend wordt vernieuwd. Indien mogelijk willen wij Oostpool en Introdans daar een plek bieden.

D66 wil een logische verbinding maken tussen de in en buiten de stad verspreide culturele hoogtepunten: van Museum Arnhem via Artez, Rozet, Filmhuis naar Stadstheater en Musis Sacrum (de cultuurcorridor). Een onderdeel daarvan is het verwijderen van de Blauwe Golven door dit gebied aantrekkelijk groen in te richten. Hier kan ruimte komen voor buitensport en de nieuwe huisvesting van Showroom Arnhem.

Laatst gewijzigd op 19 augustus 2020