Citymarketing

Arnhem is een mooie stad waarin veel te genieten valt, maar te veel mensen buiten Arnhem weten dat nog niet. Onze stad loopt daardoor kansen mis. Goede citymarketing is daarom essentieel.

De sterke kanten van de stad, zoals het groen, de cultuur en de binnenstad, mogen nog meer gepromoot worden. Het Nationaal Park De Hoge Veluwe, Burgers Zoo en het Openluchtmuseum als aansprekende uithangborden, het Feestaardvarken en De Brug als iconen en Papendal, het Modekwartier en Arnhem Energiestad als vlaggendragers van innovatief ondernemerschap in Arnhem. Denk ook aan succesvolle Arnhemse evenementen zoals Free your mind, World Statues, het Oranjefees met Koningsdag en –nacht en Arnhem Top2000-stad. Dit soort evenementen moet de gemeente koesteren.

Arnhem ligt strategisch tussen de Randstad en het Ruhrgebied. Gelderland levert financieel een grote bijdrage aan de economie, en Arnhem moet zich als kern van deze financiële trekker profileren.