Verkiezingsprogramma 2014-2018

Onderwijs, werk, duurzaamheid

In 2010 kreeg D66 van u vier zetels. Nu krijgt iedere school een conciërge, mogen winkels elke zondag open en heeft de horeca vrije sluitingstijden. Er spioneren geen drones meer boven de stad, theater ’t Hof is gered, en de wietpas is gestopt. Maar D66 Arnhem wil meer. D66 wil een stad die klaar is voor de toekomst.

D66 kiest voor onderwijs

Onderwijs is voor D66 het belangrijkst. De enorme schooluitval in Arnhem moet omlaag. Laaggeletterdheid pakken we aan en schoolgebouwen knappen we op. En we bezuinigen niet op de bibliotheek.

D66 kiest voor werk

Arnhem helpt te weinig mensen aan het werk. D66 wil de (jeugd)werkloosheid aanpakken, bedrijven naar Arnhem lokken en ondernemers meer vrijheid en ruimte geven. Dat zorgt voor banen. En voor jongeren regelen we goede stageplaatsen.

D66 kiest voor duurzaamheid

Arnhem kan nog groener en duurzamer. Dan profiteren ook onze kinderen en kleinkinderen van al het moois in onze stad. D66 wil het succes van ‘energiestad’ Arnhem uitbreiden, meer woningen isoleren en fietsen en openbaar vervoer stimuleren.

Kies voor D66

D66 wil vooruit. Ook na 19 maart 2014. Wij blijven werken aan onderwijs, banen en duurzaamheid. Voor nu, maar vooral voor de toekomst. Dat wilt u toch ook?

Meer weten? Lees hier het verkiezingsprogramma van D66 Arnhem:

Gepubliceerd op 05-02-2014 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018