Verkiezingsprogramma 2018-2022

D66 wil kansen voor iedereen. Wij willen een Arnhem waar iedereen meedoet. En zich vrij en thuis voelt. Waar we elkaar vertrouwen. Waar we onrecht en onzin bestrijden. We willen leven in een groene en duurzame stad. Nu en in de toekomst.

Verkiezingsprogramma 2018-2022

“We moeten voorkomen dat een nieuwe generatie opgroeit in een verdeelde stad. D66 zet zich in voor gelijke kansen. Voor een optimistische stad van vrijheid, verbondenheid en vertrouwen. Dat past bij D66 en bij Arnhem.”
– Sabine Andeweg, lijsttrekker D66 Arnhem

Arnhem werkt en Arnhem onderneemt

D66 wil goed werk voor iedereen. Niemand mag buitenspel komen te staan. Door ondernemerschap te stimuleren en te faciliteren, kunnen we meer Arnhemmers aan het werk helpen en houden. D66 wil een ‘ja, tenzij’-aanpak: meer ruimte door minder regels. Arnhem moet de meest MKB-vriendelijke gemeente van Gelderland worden.

Groene stad, schone lucht & duurzame energie

Een prettige leefomgeving is belangrijk, voor nu en in de toekomst. D66 doet wat nodig is. We zetten vol in op energiebesparing en groene energie. D66 wil meer ruimte voor voetgangers en fietsers, duurzaam openbaar vervoer en schone lucht voor iedereen.

Kansen voor iedereen

Waar je wieg ook staat, ieder kind verdient de beste kansen. Daarom wil D66 het allerbeste onderwijs. Dan krijgt iedereen de kans het beste uit zichzelf te halen. D66 wil dat alle jongeren met diploma van school gaan en dat iedere Arnhemmer kan lezen en schrijven. Voor MBO- en HBO-studenten wordt Arnhem de ideale studiestad.

Stem 21 maart D66.
Samen krijgen we het voor elkaar.

Gepubliceerd op 14-01-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018