Korenmarkt 2014 – Rapportage ondernemersonderzoek

De meeste ondernemers in het Horecaconcentratiegebied (Korenmarkt) zijn blij met de ruim een jaar geleden verruimde sluitingstijden. Het imago van de Korenmarkt blijft wel een zorgenkind. Hetzelfde geldt voor de samenwerking met de gemeente en ondernemers onderling. Dat blijkt uit een quick-scan van de Arnhemse gemeenteraadsfractie van D66. Fractievoorzitter Hans Giesing is blij met de steun voor de vrijgegeven sluitingstijden.

Het uitgaansleven op en rond de Korenmarkt in Arnhem is een regelmatig terugkerend punt van politieke discussie in Arnhem. Algemeen bestaat de indruk dat het er onveilig is en het aanbod verschraalt. D66 voerde onlangs een quick-scan uit onder ondernemers op en rond de Korenmarkt om de meningen te peilen. Ruim drie jaar geleden voerde D66 ook al een quick-scan uit. Nadat afgelopen najaar werd gespeculeerd over het terugdraaien van de recent verruimde sluitingstijden, vond D66 het tijd de scan te herhalen.

Gepubliceerd op 08-03-2014 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018