Yvonne van Hamersveld

59 jaar

Telefoon: 06 - 205 22 895

Yvonne van Hamersveld (1958) is sinds maart 2010 Raadslid voor D66 Arnhem. Daarvoor ondersteunde zij al vanaf 2002 de Arnhemse D66 fractie als commissielid. In 2014 werd haar jarenlange inzet geëerd met een Oorkonde Arnhems Meisje.

“D66 is de partij van denken en plannen over de dag van morgen:  duurzaam vooruitdenken.”

Ook deze raadsperiode blijft Yvonne zich inzetten voor een groener en duurzamer Arnhem. Energiebesparing door woningen energiezuiniger te maken. Biodiversiteit versterken met een bijenkast in ieder Arnhems park, en door groene gevels en daken te stimuleren, zeker op overheidsgebouwen. Met pluktuinen op of bij alle (basis)schoolpleinen, waar kinderen en ouders gezond fruit kunnen plukken.

Yvonne is al sinds 2002 actief betrokken bij de Arnhemse gemeentepolitiek. Eerst als commissielid ter ondersteuning van de D66 fractie, daarna zelf als raadslid. In de raadsperiode 2010-2014 was Yvonne betrokken bij vele groene initiatieven. Met aanhoudende aandacht voor de groene toekomst van Arnhem, zoals bescherming voor de bedreigde bijen, en het pilot-voorstel Pluktuinen in Arnhem.

Beleidsterreinen Wijken
  • Burgerparticipatie
  • Dierenwelzijn
  • Duurzaamheid