Politiek mentorprogramma ‘Arnhemse Meisjes’

speciaal voor vrouwen

“Politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten”, zei Els Borst al in 1998. Toch is ook anno 2021 nog maar een derde van alle politici vrouw. Dat is zo in Den Haag, dat is ook zo in Arnhem. En dat is gek, want de helft van alle mensen is toch echt vrouw. Dat zouden we terug moeten zien in onze politieke vertegenwoordiging.

Wij willen meer vrouwen in de politiek! Daarom starten we een mentorprogramma speciaal voor vrouwen. Droom jij er altijd al van om de politiek in te gaan maar weet je niet zo goed hoe en wat? Wil jij weten wat het politieke werk precies inhoudt? Vraag je je af hoe zo’n proces van kandidaatstelling gaat? Welke functies er allemaal zijn, en wat je er voor moet kennen en kunnen? Geef je dan op!

In dit programma krijg je informatie, handige tips & tricks en bouw je aan je netwerk.
Je wordt gekoppeld aan een Arnhems Meisje met politieke ervaring, die jou gaat begeleiden in jouw zoektocht. De begeleiding wordt afgestemd op jouw specifieke leervraag, en is – afhankelijk van de coronamaatregelen – digitaal of fysiek. Verwacht in ieder geval goede gesprekken en een uniek kijkje in de politieke keuken.

Aanmelden kan via onderstaand formulier. Geef daarbij aan wat je precies wil leren. Op basis van jouw behoeften gaan wij dan een match maken.

Aanmelden voor het mentorprogramma ‘Arnhemse Meisjes’

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten
- Els Borst