Commissies

D66 Arnhem heeft een aantal commissies ingesteld. Hieronder lees je welke commissies er bestaan, wie de voorzitter en leden zijn en hoe je contact met de commissie kan opnemen.

Campagnecommissie

<UNDER CONSTRUCTION>

Kascommissie

De kascommissie bestaat uit twee leden: Maarten Venhoek (verkozen 22-05-2018) en Mattijs Loor (verkozen 22-01-2019), en is belast met het toezicht op het door het bestuur gevoerde financieel beleid en brengt verslag uit aan de ledenvergadering.
Contact: kasco@d66arnhem.nl

Lijstadviescommissie (LAC)

De lijstadviescommissie stelt voorafgaand aan de e-voting een advies op voor de leden van de afdeling over een mogelijke volgorde van de kandidatenlijst. De LAC bestaat uit drie leden: commissievoorzitter Fleur van der Schalk, afdelingsvoorzitter Gido Ten Dolle en de nog te kiezen lijsttrekker. Het instellingsbesluit LAC is vastgesteld in de ledenvergadering op 22 februari 2021.

Verkiezingscommissie (VC)

De verkiezingscommissie waarborgt een onpartijdige voortgang van de kandidaatstellingsprocedure. De VC bestaat uit vijf leden: de algemeen secretaris van het afdelingsbestuur (Alexander van den Berg) als commissievoorzitter, en verder de leden Frank Loor, Yvonne van Hamersveld, Werner Kaatee en Jeanette Huiskes. Het instellingsbesluit VC is vastgesteld in de ledenvergadering op 14 december 2020.
Contact: verkiezingscommissie@d66arnhem.nl

Verkiezingsprogrammacommissie (VPC)

De verkiezingsprogrammacommissie bereidt het verkiezingsprogramma voor voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De VPC bestaat 5 leden: commissievoorzitter Yvonne van Hamersveld, leden Wimer Heemskerk en Karlijn Hillen, Maarten Venhoek vertegenwoordigt de fractie, en Kelly van Vliet het afdelingsbestuur. DeĀ opdracht VPC is vastgesteld in de ledenvergadering op 22 februari 2021.
Contact: programmacommissie@d66arnhem.nl

Wethoudersadviescommissie (WAC)

De wethoudersadviescommissie maakt een advies voor de nieuw gekozen fractie met betrekking tot de kandidaat wethouder(s). De samenstelling van de WAC wordt vastgelegd in het instellingsbesluit, welke gelijk met het wethoudersprofiel later dit jaar wordt vastgesteld.

Laatst gewijzigd op 5 mei 2021