woensdag 14 april 2021

Borrelen in Sonsbeekpark weer mogelijk

Ook tijdens de coronacrisis moeten mensen binnen de regels een borrel kunnen drinken in het Sonsbeekpark. Dat vindt D66 en dat is burgemeester Ahmed Marcouch met de partij eens. Hij stelde woensdag 31 maart een alcoholverbod in. Het alcoholverbod is ingesteld, zo legde hij uit, omdat groepen jongeren met kratten vol drank dreigden de orde te verstoren. Daardoor nam het risico op corona toe.

Raadslid Susan van Ommen stelde mondelinge vragen over het alcoholverbod. Ze vindt het jammer dat de goeden nu onnodig moeten lijden onder de kwaden. ‘De meeste mensen hebben het gewoon gezellig in het park en houden zich aan de regels. Bovendien kan door de coronawet al worden opgetreden als mensen de regels overtreden.’ Allemaal redenen om het alcoholverbod in Sonsbeek zo snel mogelijk weer op te heffen en gewoon te handhaven op de al geldende coronaregels.

Tijdens de raadsvergadering van 14 april bleek dat het alcoholverbod maar voor drie dagen gold. Toch staan de verbodsborden nog steeds in het park. Burgemeester Marcouch beloofde dat de borden zo snel mogelijk weggehaald zullen worden. Hij benadrukte nog eens dat het alcoholverbod zeer kort en zeer beperkt was en dat ‘mevrouw Van Ommen weer haar drankje kan drinken.’ Mensen snakken ernaar om weer naar buiten te gaan, na een hele winter opgesloten te hebben gezeten. De terrassen zijn dicht, dus gaan de mensen naar het park. Fijn, dat met de zomer in het vooruitzicht, dit ook weer onder het genot van een drankje kan.