vrijdag 26 januari 2018

Warmetruiendag: zelf aan de slag met duurzaamheid

Vrijdag 2 februari is ‘Warmetruiendag’. Daarom staat de D66 vrijdagmiddagborrel in het teken van energie besparen en blijft de verwarming uit. Onder genot van een hapje en een drankje werken vrijwilligers aan de mooiste warme haak- en breiwerken en worden warme truien ingezameld om te doneren voor vluchtelingen.

Energiebesparing

D66 Arnhem zet in haar nieuwe verkiezingsprogramma ‘Optimistisch Arnhem’ vol in op energiebesparing. Raadslid Mattijs Loor: “De groenste energie is immers energie die je niet gebruikt. Daarom willen wij om te beginnen dat alle huizen met het laagste energielabel worden aangepakt. De gemeente moet dat faciliteren, zodat ‘energielabel G’ in Arnhem over 4 jaar niet meer voorkomt.”
Tijdens de Warmetruienmiddag in de campagnewinkel van D66 gaan kandidaat-raadsleden van D66 met bezoekers in gesprek over wat inwoners zelf kunnen doen aan energiebesparing en over hoe de gemeente dat het beste kan stimuleren.

Alle Arnhemmers een warme trui

In samenwerking met Facebookcommunity Zin in Breien wordt op de Warmetruien-middag volop gewerkt aan gebreide en gehaakte truien, sjaals, pantoffels en mutsen. Iedereen kan meedoen. Daarnaast kunnen bezoekers hun oude warme truien inleveren. Deze truien worden gedoneerd aan Kledingbank Arnhem. Zo krijgen ze een tweede leven bij vluchtelingen en minima, die zichzelf geen nieuwe warme trui kunnen veroorloven.

Datum: 2 februari 2018
Aanvang: 17:00u.
Locatie: Campagnewinkel D66, Jansplaats 12 te Arnhem

Deze activiteit is voor leden én niet-leden van D66. Deelname is gratis.