zondag 14 januari 2018

Goed onderwijs, werk en klimaat in Optimistisch Arnhem

Op hun drukbezochte nieuwjaarsborrel op zondag 14 januari in de D66 campagnewinkel aan de Jansplaats nam D66 lijsttrekker Sabine Andeweg officieel het eerste exemplaar van het verkiezingsprogramma 2018-2022 in ontvangst. Onder de titel ‘Optimistisch Arnhem’ kiest D66 voor goed onderwijs, goed werk en een goed klimaat. “Arnhem is een ondernemende, bruisende en energieke stad”, stelt Andeweg, “dit programma weerspiegelt die optimistische houding.”

Lees hier de volledige nieuwjaarsspeech van Sabine Andeweg.
Lees hier het verkiezingsprogramma D66 Arnhem 2018-2022 online.
Lees hier het verkiezingsprogramma D66 Arnhem 2018-2022 in pdf.

Lijsttrekker Sabine Andeweg vervolgt: “Vier jaar geleden werd D66 de grootste partij van Arnhem, een historisch resultaat. Arnhem staat er dankzij D66 beter voor. Er is zichtbaar geïnvesteerd in de stad en haar inwoners. Daar mogen we trots op zijn. Dat mogen we vieren. Maar vandaag is ook een moment om de blik te verleggen. We moeten vooruit. Want in 2018 staat er veel op het spel.”

“Volgens mij draait 21 maart in Arnhem maar om één vraag: In wat voor stad worden we op 22 maart wakker? Ik maak me daar zorgen over. Want ik wil niet wonen in een stad waar angst regeert. Ik wil niet leven in een stad waar buitenlanders worden weggezet en vernederd. D66 staat voor een stad die vooruit wil, waar we investeren in ondernemende mensen.”

“Met dit ambitieuze, groene en progressieve verkiezingsprogramma richten wij ons op de toekomst van Arnhem. Op goed onderwijs, goed werk en een goed klimaat voor iedereen. D66 krijgt het voor elkaar!”

Goed onderwijs

Dat is de motor achter kansengelijkheid, dat is de manier om iedereen in staat te stellen om zijn of haar dromen te verwezenlijken. De beste manier om de sociale cohesie te bevorderen. D66 wil dat alle jongeren met diploma van school gaan en dat iedere Arnhemmer kan lezen en schrijven. Voor MBO- en HBO-studenten wordt Arnhem de ideale studiestad.

Goed werk

Niemand mag buitenspel komen te staan. Door ondernemerschap te stimuleren en te faciliteren, komen en blijven meer Arnhemmers aan het werk. D66 wil een “ja, tenzij” – aanpak: meer ruimte door minder regels. Arnhem moet de meest MKB-vriendelijke gemeente van Gelderland worden.

Goed klimaat

Een prettige leefomgeving is belangrijk, voor nu en in de toekomst. D66 zet vol in op energiebesparing en groene energie. Daarnaast zorgt de partij voor meer mogelijkheden om duurzame energie op te wekken, zoals windmolens en zonnevelden. Met meer ruimte voor voetgangers en fietsers, duurzaam openbaar vervoer en schone lucht voor iedereen.

Het verkiezingsprogramma is tot stand gekomen door vele gesprekken met organisaties en bewoners van de stad en in december vastgesteld door de leden van D66 Arnhem. Het programma is te lezen op d66arnhem.nl/programma, of kom langs in de D66 winkel aan de Jansplaats.