dinsdag 9 januari 2018

D-café ‘Op die fiets’, een thema-avond over fietsen in Arnhem

Het fietsgebruik groeit. In de stad is het al jaren de schoonste, goedkoopste en snelste manier om van A naar B te komen. En met de opkomst van elektrische fietsen zijn ook lange afstanden voor veel mensen geen probleem meer. Daarom organiseert D66 Arnhem op woensdag 17 januari een thema-café over fietsen en snelfietsroutes door de stad. Met film, debat en een fietstocht door Arnhem.

De avond start om 19:00 uur bij Zorgboerderij De Kroon in Arnhem Zuid met een korte introductiefilm over creatieve en pragmatische fietsideeën. Daarna volgt een fietstocht over diverse snelfietsroutes en knelpunten naar het D66-pand in het centrum van Arnhem, waar publiek en panel in discussie gaan. In het panel zitten onder meer Michiel Scheffer (gedeputeerde provincie Gelderland), raadsleden van verschillende partijen en Alex Mulders (deskundige mobiliteit). De avond wordt om 22:00 uur afgesloten met een borrel bij ’t Taphuys.

Deze activiteit is voor leden én niet-leden van D66. Deelname is gratis. Aanmelden kan via activiteiten@d66arnhem.nl. Kom met een eigen fiets met werkende verlichting, of neem even contact op met de activiteitencommissie.

Verkeer en vervoer

Op gemeentelijk niveau zet D66 in op fietsen en openbaar vervoer als vervanging voor de auto. Op een duurzame manier bereikbaar blijven is essentieel voor de leefbaarheid en de lokale economie. Hiervoor is een integrale aanpak van mobiliteit nodig, op basis van feiten, en gedragen door de inwoners.

Arnhem is door zijn ligging aan Rijn, IJssel, spoor en snelwegen een natuurlijk knooppunt tussen Randstad en Ruhrgebied. Ruimte voor parkeren is noodzakelijk in een stad als Arnhem, maar moet zo min mogelijk een belasting zijn voor de openbare ruimte. Een succesvolle verschuiving zorgt voor een schonere en beter bereikbare stad.