donderdag 5 oktober 2017

D66 kieslijst vol ervaring én vernieuwing

Het succesteam waarmee D66 in 2014 de grootste partij van Arnhem werd is na de interne verkiezing aangevuld met jong enthousiasme. Dit bleek op donderdag 5 oktober bij de bekendmaking van de uitslag van de interne verkiezingen. Hiermee is de kieslijst van D66 Arnhem voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 compleet. De leden verkozen Sabine Andeweg in mei al unaniem tot lijsttrekker.

Naast fractievoorzitter Sabine Andeweg wordt de top vijf aangevuld met op de tweede plek huidig raadslid Mattijs Loor (architect). Vernieuwing brengt Sjoerd Dijk (adviseur veiligheid) op 3. De plekken 4 en 5 worden ingevuld door de huidige raadsleden Hans de Vroome (interim manager), thans vice-voorzitter van de raad, en Maarten Venhoek (Information Security Officer).

In de top 10 staan verder, in aflopende volgorde, huidig commissielid Susan van Ommen, nieuwkomer Patrick van Iperen, raadslid Yvonne van Hamersveld en nieuwkomers Karlijn Steenvoort en Christian Lorist. De complete lijst is hieronder terug te vinden.

Grootste partij

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is D66 de grootste partij van Arnhem. Daardoor heeft D66 veel van haar verkiezingsprogramma voor elkaar gekregen, waaronder leerrecht voor peuters vanaf 2 jaar, goede culturele huisvesting en de komst van windmolens en zonnepanelen. Lijsttrekker Andeweg is tevreden met de nieuwe lijst: “Een mooie balans van ervaring en vernieuwing, waarmee D66 ook na 2018 weer veel voor elkaar gaat krijgen!”

De kieslijst van D66 Arnhem

1. Sabine Andeweg