dinsdag 11 oktober 2016

D66 Arnhem viert Coming Out Dag 2016

Wethouders König en Ritsema nemen officieel het regenboogzebrapad in gebruik

11 oktober is internationale Coming Out Dag. Naast de regenboogvlaggen door de hele stad viert Arnhem het dit jaar met onder andere de officiële opening van het regenboogzebrapad met homovriendelijke verkeerslichten en het eerste genderneutrale toilet op het stadhuis, beiden initiatieven van D66. Aansluitend was er een regenboogmanifestatie met theater en film in Rozet. Allemaal mooie initiatieven om seksuele diversiteit bespreekbaar te maken.

Actielijst

Ondertussen deelden we 400 regenbooglollies uit met onze actielijst seksuele diversiteit. Komend jaar op weg naar de laatste twee punten: transgenderrechten op de werkvloer beschermen en voorlichting over seksuele diversiteit op alle scholen in Arnhem.

Coming Out Dag

Het merendeel van de LHBT-jongeren heeft moeite met ‘uit de kast komen’ of ‘coming out’. De Coming Out Dag geeft hier sinds 1988 aandacht, steun en support aan. Ieder jaar op 11 oktober worden over de hele wereld activiteiten georganiseerd om de acceptatie van homoseksualiteit te bevorderen.