zondag 19 juli 2009

Meer aandacht voor kleinschalige multiculturele evenementen

D66 Cultuur: Arnhem nog levendiger maken

Al jaren wordt geprobeerd om in Arnhem nog een grootschalig beeldbepalend multicultureel evenement op te tuigen. Echter nog steeds zonder succes. Reden voor D66 om via een motie te pleiten bestaande evenementen met multiculturele invulling te ondersteunen en proactief te begeleiden.

In Arnhem zijn al verschillende,  thans nog kleinschalige, evenementen die zich richten op integratie. Met ongeveer 30% allochtonen in Arnhem is er echter zeker behoefte aan een grootschaliger multicultureel evenement. D66 stelt dan ook voor om enkele kleinschalige bestaande evenementen met multiculturele invulling te ondersteunen en proactief te begeleiden, zodat zij een grotere kans hebben uit te groeien tot een groter multicultureel evenement. Hierbij kan gedacht worden aan de kleur van de nacht, sprookjesfestival, Live for live of Rio aan de Rijn. De motie wordt met voorstemmen van de fracties van de PvdA, GroenLinks, CDA en natuurlijk D66 aangenomen.